TRENING UWAGI SŁUCHOWEJ METODĄ
prof. ALFREDA TOMATISA

Słuchowa stymulacja mózgu według metody prof.. Alfreda Tomatisa to naturalna stymulacja mózgu muzyką i głosem. W metodzie wykorzystywana jest muzyka poważna m.in. Mozarta oraz Chorały Gregoriańskie, a także dźwięki mowy ludzkiej odpowiednio filtrowane w zależności od indywidualnych wymogów i potrzeb. Wszystkie dźwięki podawane są drogą powietrzną i kostną. Stymulacja neurosensoryczna (audio-psycho-fonologiczna) polega na kształtowaniu uwagi słuchowej, tj. świadomego odbierania bodźców dźwiękowych.

Słuchowa stymulacja mózgu według metody prof. Alfreda Tomatisa przeznaczona jest zarówno dzieci jak i osób dorosłych, które chcą polepszyć swoje możliwości i udoskonalić dotychczasowe funkcjonowanie. Głównym celem słuchowej stymulacji mózgu według metody prof.. Alfreda Tomatisa jest wspieranie funkcji słuchowej, a przez to poprawa koncentracji, kreatywności, rozwój zdolności językowych i komunikacyjnych oraz zwiększenie efektywności uczenia się i prawidłowym rozwoju psychoruchowym. Efekty są szybko dostrzegalne, co potwierdzają badania kontrolne.

Wskazania do terapii:

  • specjalne potrzeby edukacyjne,
  • trudności szkolne ( w tym dysleksja, dyskalkulia),
  • zaburzenia językowe (np. jąkanie, zaburzenia artykulacji),
  • zaburzenia koordynacji ruchowej w tym: motoryki dużej i małej),
  • zaburzenia koncentracji (w tym ADHD, AD),
  • spektrum autyzmu (w tym Zespół Aspergera),
  • zespół Downa i inne zespoły genetyczne,
  • spektrum autyzmu (w tym Zespół Aspergera),
  • mózgowe porażenie dziecięce,
  • trudności w przyswajaniu języków obcych,
  • stres i depresja,
  • nadwrażliwość emocjonalna,

Efekty terapii:

  • lepsza koncentracja uwagi,
  • poprawa pamięci,
  • lepszy kontakt wzrokowy,
  • poprawa motoryki dużej i małej,
  • ponowne wywołanie komunikacji,
  • lepsza kontrola własnych wypowiedzi,
  • poprawa płynności mowy i czytania na głos,
  • bogatsze słownictwo,
  • zmniejszenie nadaktywności ruchowej,
  • zanikanie zachowań nawykowych typu zgrzytanie zębami, ruchy rytmiczne,
  • znaczne załagodzenie nadwrażliwości,
  • świadomość otoczenia,
  • otwarcie na kontakt z innymi,
  • zwiększenie motywacji do nauki,
  • szybsza nauka języków obcych,
  • poprawa zdolności matematycznych,
  • zmniejszenie przygnębienia i depresji,
  • lepszy słuch.
tomatis

KOALA realizuje Program MEN

W naszym przedszkolu istnieje 5 grup wiekowych. Realizujemy podstawę programową zgodnie z zaleceniami MEN i S. Zajęcia są opracowane i dostosowane do potrzeb i możliwości każdego dziecka.

Wspólne działania prowadzone przez nauczycieli i specjalistów sprzyjają powstawaniu węzi pomiędzy wszystkimi dziećmi, pozwalają na rozwój nie tylko intelektualny, ale również emocjonalny i społeczny.

KOALA Niepubliczne Przedszkole Artystyczne - MEN