Nasza misja jest prosta. Chcieliśmy stworzyć magiczną przestrzeń, w której dzieci będą mogły z pasją rozwijać swoje artystyczne talenty! W KOALA wierzymy, że kreatywność to klucz do odkrywania, dlatego oferujemy dzieciom dostęp do różnorodnych zajęć, bazując na znanych metodach, umożliwiając odkrywanie pasji, swobodne eksperymentowanie, zadawanie swobodnych pytań oraz eksplorację sztuki w każdej formie.
Od zajęć sportowych, przez robotykę, jogę, angielski, aż po dogoterapię – naszym celem jest wspieranie rozwoju najmłodszych na każdym etapie ich życia – od emocji po intelekt bo dzieci i ich potrzeby stanowią inspirację do działania. Nasza Kadra codziennie dokłada starań, aby zapewniać naszym podopiecznym bezpieczne, szczęśliwe dzieciństwo oraz prawidłowy ich rozwój, zwracając szczególną uwagę na indywidualne potrzeby, mocne strony i talenty.
Metoda Dobrego Startu (MDS) ma na celu wsparcie rozwoju funkcji językowych, spostrzeżeniowych i motorycznych u dzieci, wspierając ich integrację poprzez edukację polisensoryczną. Początkowo zaprojektowana do rehabilitacji, dziś MDS jest szeroko stosowana w profilaktyce i terapii dzieci z trudnościami edukacyjnymi.
Adaptacja tej metody na potrzeby polskiego szkolnictwa została wprowadzona przez prof. Martę Bogdanowicz, co umożliwiło jej skuteczne zastosowanie w przedszkolach i szkołach specjalnych w Polsce.
Założeniem MDS jest wspólne kształtowanie i harmonizacja trzech kluczowych analizatorów:
Ćwiczenia te pomagają w rozwoju orientacji w przestrzeni, koordynacji ruchowej oraz wspierają procesy emocjonalne i społeczne.
Zajęcia są podzielone na trzy etapy: wprowadzenie, główne zadanie i zakończenie, które angażują dzieci psychomotorycznie i przygotowują je do pracy w skupieniu.
Ich celem jest skoncentrowanie uwagi dziecka na rozpoczynającej się pracy i usprawnianie niektórych funkcji psychomotorycznych, głównie językowych, motoryki oraz orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni. Zaczynają się od ćwiczeń koncentracji uwagi i orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Potem następuje nauka piosenki, która będzie towarzyszyła dalszym zajęciom.
Rozpoczynają się od ćwiczeń ruchowych. Jest to zabawa ruchowa nawiązująca do treści piosenki, w której dzieci ćwiczą umiejętność utrzymywania równowagi i sprawność ruchową całego ciała oraz usprawniają ruchy rąk. Podczas ćwiczeń ruchowo-słuchowych dzieci, śpiewając piosenkę, wystukują jej rytm na bębenku lub woreczku z grochem.
To ćwiczenia relaksacyjne, wyciszające oraz oddechowe i usprawniające narządy artykulacyjne. Pomagają one dzieciom zregenerować siły po intensywnej pracy.
„Nie zmuszamy dzieci do aktywności, lecz wyzwalamy aktywność. Nie żądamy, lecz przekonujemy. Pozwalamy dziecku pytać i powoli rozwijamy jego umysł tak, by samo widzieć chciało.” - Janusz Korczak
Dni adaptacyjne dla nowych przedszkolaków odbywają się w ostatnich tygodniach sierpnia i trwają dwa tygodnie. Uczestniczą w nich rodzice wraz z dziećmi oraz kadra nauczycielska i personel pomocniczy.
Program spotkań adaptacyjnych obejmuje zabawy swobodne dzieci z rodzicami i nauczycielami w sali i ogrodzie przedszkolnym. W takich zabawach i zajęciach dzieci mają okazję poznać swoich nauczycieli grupy, imiona nowych kolegów i koleżanek z grupy oraz placówkę przedszkolaka, jej otoczenie i panujące w niej zasady.
Dni adaptacyjne, które odbywają się w naszym przedszkolu od kilku lat, mają na celu:
Przedszkole KOALA zostało stworzone z pasją, energią i radością. Zapewniamy dzieciom doskonałe warunki do zabawy oraz edukacji. Realizujemy program wychowania przedszkolnego rekomendowany przez MEN.
Każde z naszych dzieci jest wyjątkowe i traktowane indywidualnie. Prywatne przedszkole na bieżąco monitoruje rozwój każdego z podopiecznych. Stawiamy na częsty i bezpośredni kontakt z Rodzicami.
O prawidłowy rozwój dzieci dbają wykwalifikowane nauczycielki z wykształceniem pedagogicznym i logopedycznym, pełne zapału do pracy. Cechują się odpowiedzialnym podejściem do dzieci, kreatywnością, niekończącą się energią i cierpliwością oraz ogromną pomysłowością.
W naszym przedszkolu istnieje 5 grup wiekowych. Realizujemy podstawę programową zgodnie z zaleceniami MEN i S. Zajęcia są opracowane i dostosowane do potrzeb i możliwości każdego dziecka.
Wspólne działania prowadzone przez nauczycieli i specjalistów sprzyjają powstawaniu węzi pomiędzy wszystkimi dziećmi, pozwalają na rozwój nie tylko intelektualny, ale również emocjonalny i społeczny.
website build © 2024 www.honestmedia.pl