Godziny | Działania dzieci |
---|---|
6:30 - 8:30 | „Wszyscy są, witam Was - czas na swobodną zabawę w kącikach tematycznych, indywidualne zabawy edukacyjne z opiekunami, zabawy manipulacyjne, zabawy konstrukcyjne. |
8:30 - 8:45 | Zajęcia poranne - powitanie wszystkich dzieci, ćwiczenia poranne, zabawy w kole, zabawy ruchowe ze śpiewem, możliwość konsultacji z rodzicami (opiekunami prawnymi). |
8:45 - 9:00 | Przygotowanie do śniadania - czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej „trening nocnikowy”. |
9:00 - 9:30 | Śniadanie - karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłków, uczenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, czynności higieniczne i pielęgnacyjne; kształtowanie umiejętności prawidłowego mycia zębów. |
9:30 - 10:00 | Zabawy na świeżym powietrzu – spacer. Czynności pielęgnacyjne i higieniczne. |
10:00 - 10:30 | „Bo fantazja jest od tego, aby bawić się na całego”. Zabawy edukacyjne – rozwojowo kształtujące naturalne talenty dzieci: zajęcia dydaktyczne wspomagające rozwój w sferze językowej, zajęcia kształtujące motorykę małą i dużą, zabawy plastyczne, zabawy muzyczne, praca z bajką. |
10:30 - 11:00 | Czynności pielęgnacyjne i higieniczne. |
11:00 - 11:30 | Obiad – danie główne: karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku, kształtowanie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
11:30 - 13:00 | „Ach śpij, bo właśnie…” – drzemka, słuchanie muzyki relaksacyjnej. |
13:00 - 13:30 | Przygotowanie do posiłku. |
13:30 - 14:00 | Obiad – zupa. |
14:00 - 14:15 | Czynności pielęgnacyjne i higieniczne. |
14:15 - 14:50 | Zabawy rytmiczno-ruchowe, manipulacyjne, konstrukcyjne. |
14:50 - 15:00 | Czynności pielęgnacyjne i higieniczne. |
15:00 - 15:30 | Podwieczorek. |
15:30 - 15:45 | Czynności pielęgnacyjne i higieniczne. |
15:45 - 17:30 | Zabawy swobodne, spacer. Rozchodzenie się dzieci do domu. |
Godziny | Działania dzieci |
---|---|
6:30 - 8:30 | Schodzenie się dzieci, zajęcia niekierowane w kącikach zainteresowań, gry i układanki stolikowe. |
8:30 - 8:50 | Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową, zabawy integrujące grupę, praca indywidualna z dziećmi, ćwiczenia ruchowe i ogólnorozwojowe. |
8:50 - 9:00 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno-samoobsługowe. |
9:00 - 9:20 | Czas przeznaczony na spożywanie posiłku - śniadanie. |
9:20 - 9:30 | Czynności higieniczno-samoobsługowe po śniadaniu, przygotowanie do zajęć. |
9:30 - 11:20 | Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową - zajęcia dydaktyczne prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju: poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej; zajęcia z języka angielskiego; zabawy dowolne na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, realizowane adekwatnie do panujących warunków. |
11:20 - 11:30 | Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczno-samoobsługowe. |
11:30 - 11:50 | Czas przeznaczony na spożywanie posiłku - danie główne. |
11:50 - 12:00 | Czynności higieniczno-samoobsługowe po obiedzie, przygotowanie do odpoczynku. |
12:00 - 12:45 | Odpoczynek po posiłku, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek literackich. |
12:45 - 13:00 | Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową, zajęcia wspierające rozwój i twórczą aktywność dzieci. |
13:00 - 13:30 | Zajęcia niekierowane, zabawy konstrukcyjne rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową i sprawność manualną; praca indywidualna wspierająca rozwój dzieci dostosowana do ich indywidualnych potrzeb i możliwości rozwojowych. |
13:30 - 13:40 | Przygotowanie do posiłku, czynności higieniczno-samoobsługowe. |
13:40 - 14:00 | Czas przeznaczony na spożywanie posiłku - zupa. |
14:00 - 14:10 | Czynności higieniczno-samoobsługowe po posiłku. |
14:10 - 14:50 | Zabawy muzyczno-ruchowe w sali, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek; zabawy dowolne inspirowane przez dzieci. |
14:50 - 15:00 | Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno-samoobsługowe. |
15:00 - 15:20 | Czas przeznaczony na spożywanie posiłku - podwieczorek. |
15:20 - 15:30 | Czynności higieniczno-samoobsługowe po posiłku. |
15:30 - 17:30 | Zajęcia dodatkowe fakultatywne; zajęcia niekierowane w kącikach zainteresowań, gry i układanki stolikowe, w zależności od panujących warunków - zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu; rozchodzenie się dzieci. |
Godziny | Działania dzieci |
---|---|
6:30 - 8:30 | Schodzenie się dzieci, zajęcia niekierowane w kącikach zainteresowań, gry i układanki stolikowe. |
8:30 - 8:50 | Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową, zabawy integrujące grupę, praca indywidualna z dziećmi, ćwiczenia ruchowe i ogólnorozwojowe. |
8:50 - 9:00 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno-samoobsługowe. |
9:00 - 9:20 | Czas przeznaczony na spożywanie posiłku - śniadanie. |
9:20 - 9:30 | Czynności higieniczno-samoobsługowe po śniadaniu, przygotowanie do zajęć. |
9:30 - 11:20 | Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową - zajęcia dydaktyczne prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju: poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej; zajęcia z języka angielskiego; zabawy dowolne na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, realizowane adekwatnie do panujących warunków. |
11:20 - 11:30 | Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczno-samoobsługowe. |
11:30 - 11:50 | Czas przeznaczony na spożywanie posiłku - danie główne. |
11:50 - 12:00 | Czynności higieniczno-samoobsługowe po obiedzie, przygotowanie do odpoczynku. |
12:00 - 12:30 | Odpoczynek po posiłku, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek literackich. |
12:30 - 13:00 | Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową, zajęcia wspierające rozwój i twórczą aktywność dzieci. |
13:00 - 13:30 | Zajęcia niekierowane, zabawy konstrukcyjne rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową i sprawność manualną; praca indywidualna wspierająca rozwój dzieci dostosowana do ich indywidualnych potrzeb i możliwości rozwojowych. |
13:30 - 13:40 | Przygotowanie do posiłku, czynności higieniczno-samoobsługowe. |
13:40 - 14:00 | Czas przeznaczony na spożywanie posiłku - zupa. |
14:00 - 14:10 | Czynności higieniczno-samoobsługowe po posiłku. |
14:10 - 14:50 | Zabawy muzyczno-ruchowe w sali, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek; zabawy dowolne inspirowane przez dzieci. |
14:50 - 15:00 | Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno-samoobsługowe. |
15:00 - 15:20 | Czas przeznaczony na spożywanie posiłku - podwieczorek. |
15:20 - 15:30 | Czynności higieniczno-samoobsługowe po posiłku. |
15:30 - 17:30 | Zajęcia dodatkowe fakultatywne; zajęcia niekierowane w kącikach zainteresowań, gry i układanki stolikowe, w zależności od panujących warunków - zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu; rozchodzenie się dzieci. |
website build © 2024 www.honestmedia.pl