METODA DOBREGO STARTU M. BOGDANOWICZ

Założeniem Metody Dobrego Startu jest jednoczesne rozwijanie funkcji językowych, funkcji spostrzeżeniowych i motorycznych oraz współdziałania między tymi funkcjami. Istotną rolę w Metodzie Dobrego Startu pełnią trzy elementy: wzrokowy (znak graficzny), słuchowy (piosenka) i motoryczny (odtwarzanie znaków graficznych zgodnie z rytmem piosenki). Ćwiczenia zawarte w metodzie usprawniają jednocześnie analizatory: wzrokowy, słuchowy i kinestetyczno – ruchowy, kształtują lateralizację i orientację w schemacie własnego ciała i przestrzeni, oddziaływują na procesy emocjonalne i zachowania społeczne oraz twórczą aktywność.

Zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu przebiegają według stałego schematu:

  • zajęcia wprowadzające, które rozpoczynają się od ćwiczeń koncentracji uwagi i orientacji w schemacie ciała i przestrzeni, po czym następuje nauka piosenki, która będzie towarzyszyła dalszym zajęciom.
  • właściwe, podczas których stopniowo przechodzimy od ćwiczeń ruchowych przez ruchowo-słuchowe do ruchowo-słuchowo-wzrokowych, które polegają na kreśleniu wzoru w rytm śpiewanej piosenki,
  • końcowe, czyli ćwiczenia relaksacyjne, wyciszające oraz oddechowe, usprawniające narządy artykulacyjne.
Metoda Dobrego Startu

KOALA realizuje Program MEN

W naszym przedszkolu istnieje 5 grup wiekowych. Realizujemy podstawę programową zgodnie z zaleceniami MEN i S. Zajęcia są opracowane i dostosowane do potrzeb i możliwości każdego dziecka.

Wspólne działania prowadzone przez nauczycieli i specjalistów sprzyjają powstawaniu węzi pomiędzy wszystkimi dziećmi, pozwalają na rozwój nie tylko intelektualny, ale również emocjonalny i społeczny.

KOALA Niepubliczne Przedszkole Artystyczne - MEN