Oferujemy dzieciom artystyczną ścieżkę wiodącą do samorealizacji oraz rozwijania swoich uzdolnień poprzez różne formy ekspresji: muzyczną, ruchową, werbalną, plastyczną, dramatyczną i zabawową.
Metoda aktywnego słuchania Batii Strauss to dla dzieci okazja do przenikania w struktury utworu. Często także dzięki tej metodzie dzieci zapoznają się z muzyką klasyczną. Działania tej metody wpływają wyraźnie na pozytywny i negatywny odbiór dźwięków. Dzięki temu kształcona jest wyobraźnia muzyczna. Zmienną w tej metodzie jest rola dziecka. Raz jest dyrygentem, kolejnym razem słuchaczem. Praca tą metodą często polega na wielokrotnym słuchaniu tego samego utworu, jednak zmiana ról jest tak atrakcyjna, że nie stanowi to żadnych przeszkód dzieciom. Utwory wybrane do tej metody często mają budowę typu ABA (z powtarzającą się jedną częścią).
Integracja sensoryczna oznacza prawidłowe i jednoczesne odczytywanie przez mózg danych dostarczanych przez zmysły. Pozwala na wykonywanie zaplanowanych i niezaplanowanych ruchów z jednoczesnym uwzględnieniem wiedzy o otoczeniu dostarczanej przez wszystkie zmysły w sposób automatyczny, nie wymagający zastanawiania się i kontroli.
Terapia najczęściej prowadzona jest na zasadzie uporządkowanej zabawy przy użyciu przyrządów, takich jak huśtawka. Zajęcia godzinne odbywają się 1-2 razy w tygodniu przez okres od kilku miesięcy do 2 lat. Efekty terapii przekładają się na poprawę funkcjonowania dziecka w świecie, łatwiejsze uczenie się i lepsze samopoczucie.
Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne zakłada, że ruch jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka, która przejawia się w różnych formach: w zabawie, w aktywnym wypoczynku oraz w codziennej pracy. Poprzez ruch człowiek wyraża swoje emocje, nawiązuje kontakty i porozumiewa się.
Nazwa „ruch rozwijający” wyraża główną ideę tej metody, tj. posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka i terapii zaburzeń tego rozwoju. System ćwiczeń wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspokajanych w kontakcie z dorosłymi, tj. z tzw. baraszkowania.
Metoda bywa wykorzystywana jako wstępny etap do zajęć terapeutycznych dla dzieci z:
Metodę można stosować indywidualnie lub grupowo (preferowane zajęcia grupowe). Liczebność grupy to 6-14 dzieci. Zajęcia odbywają się minimum raz w tygodniu przez około 1 godzinę. Wymagana jest przestrzeń oraz odpowiednie podłoże. Prowadzenie zajęć przez przeszkolonych terapeutów jest istotne dla efektywności metody.
Prostota i naturalność są głównymi walorami metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne i stanowią o jej wartości i powodzeniu.
Terapia logopedyczna zajmuje się:
Różne zaburzenia mowy i wady wymowy, w tym:
Terapia zawiera:
Ćwiczenia mają na celu:
Czas i efekty terapii zależą od rodzaju zaburzenia lub wady. Kluczowa jest systematyczna praca, szczególnie w domu, co wymaga współpracy z rodzicami.
Did you know? Wczesna interwencja logopedyczna może znacząco wpłynąć na rozwój społeczny i emocjonalny dzieci, umożliwiając im lepsze nawiązywanie kontaktów z rówieśnikami.
Terapia pedagogiczna to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom z różnego rodzaju nieprawidłowościami rozwoju i zachowania. Zaburzenia te koryguje się poprzez oddziaływania o charakterze psychologiczno-pedagogicznym, profilaktycznym i medycznym. Jest to szczególnie ważne na początku kariery szkolnej dziecka, kiedy niepowodzenia związane z czytaniem, pisaniem i liczeniem zaczynają budzić niepokój rodziców, nauczycieli i samego ucznia.
Terapia pedagogiczna stwarza dzieciom z zakłóceniami rozwojowymi możliwości wszechstronnego rozwoju. W celu eliminowania niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji oddziaływuje się za pomocą środków pedagogicznych na przyczyny i przejawy trudności dzieci w uczeniu się.
Terapię pedagogiczną prowadzi się w formie:
Zajęcia prowadzą nauczyciele posiadający przygotowanie w zakresie terapii pedagogicznej.
Warto wiedzieć: Terapia pedagogiczna może znacząco poprawić pewność siebie dziecka i jego zdolność do radzenia sobie z trudnościami w nauce.
Terapia neurotaktylna, stworzona przez dr Świetłanę Masgutową, to specjalistyczna metoda oparta na doświadczeniu w pracy z dziećmi i dorosłymi. Metoda ta powstała w odpowiedzi na potrzeby osób dotkniętych traumą, w tym ofiar wojen, trzęsień ziemi oraz katastrof, takich jak katastrofa w Czarnobylu. Dzięki skuteczności swoich programów, dr Masgutowa stworzyła organizacje wspierające rodziców dzieci z wyzwaniami rozwojowymi w USA i Kanadzie.
Dr Masgutowa jest twórcą interdyscyplinarnego programu, który koncentruje się na integracji schematów odruchów niemowlęcych. Od 1988 roku prowadzi badania dotyczące terapeutycznych technik integracji odruchów oraz wpływu pierwotnego ruchu na rozwój sensomotoryczny i procesy poznawcze.
Neurosensomotoryczna terapia taktylna wykorzystuje techniki masażu i stymulacji skóry, które wpływają na rozwój funkcji półkul, kory mózgowej oraz innych obszarów mózgu. Celem terapii jest:
Metoda neurotaktylna jest skutecznie wykorzystywana u dzieci i dorosłych w przypadku:
Terapia neurotaktylna stwarza możliwości wszechstronnego rozwoju dla osób z wyzwaniami rozwojowymi oraz wspiera ich w radzeniu sobie z trudnościami.
Warto wiedzieć: Techniki masażu i stymulacji w terapii neurotaktylnej mogą znacząco wpłynąć na poprawę funkcji psychomotorycznych i emocjonalnych pacjentów.
W naszym przedszkolu istnieje 5 grup wiekowych. Realizujemy podstawę programową zgodnie z zaleceniami MEN i S. Zajęcia są opracowane i dostosowane do potrzeb i możliwości każdego dziecka.
Wspólne działania prowadzone przez nauczycieli i specjalistów sprzyjają powstawaniu węzi pomiędzy wszystkimi dziećmi, pozwalają na rozwój nie tylko intelektualny, ale również emocjonalny i społeczny.
Odkrywamy świat muzyki klasycznej poprzez zabawę! Dzieci wcielają się w role dyrygentów, muzyków i słuchaczy, poznając struktury utworów w sposób aktywny i angażujący. Ta metoda rozwija wyobraźnię muzyczną, uczy koncentracji i współpracy w grupie.
Nasza kompleksowa terapia logopedyczna to nie tylko korekta wad wymowy, ale całościowe wsparcie rozwoju mowy dziecka. Obejmuje diagnostykę, ćwiczenia oddechowe, usprawnianie narządów artykulacyjnych i wiele więcej. Nasi terapeuci używają zabawowych metod, by uczynić zajęcia atrakcyjnymi dla dzieci.
Indywidualne podejście do każdego dziecka to podstawa naszej terapii pedagogicznej. Pomagamy dzieciom z trudnościami w nauce, wspieramy rozwój funkcji poznawczych i emocjonalnych. Nasi specjaliści pracują nad wyrównywaniem szans edukacyjnych, jednocześnie odkrywając i rozwijając unikalne talenty każdego dziecka.
Precyzja ruchów dłoni to klucz do wielu umiejętności! Nasza Terapia Ręki to specjalistyczne zajęcia, które poprzez zabawę rozwijają małą motorykę. Pomagamy dzieciom w osiągnięciu samodzielności w codziennych czynnościach, przygotowujemy do nauki pisania i wspieramy ogólny rozwój motoryczny.
Odkrywamy świat muzyki klasycznej poprzez zabawę! Dzieci wcielają się w role dyrygentów, muzyków i słuchaczy, poznając struktury utworów w sposób aktywny i angażujący. Ta metoda rozwija wyobraźnię muzyczną, uczy koncentracji i współpracy w grupie.
Karty Grabowskiego to innowacyjna metoda wspierająca rozwój matematyczny dzieci w przedszkolu, umożliwiająca naturalną naukę matematyki. Rozwijają spostrzegawczość i umiejętność liczenia w pamięci, oferując różnorodne gry o różnych poziomach trudności, co sprawia, że każde dziecko znajdzie coś dla siebie. To doskonałe narzędzie do nauki zadań matematycznych.
Robotyka w przedszkolu wprowadza dzieci w nowoczesne technologie i programowanie. Zajęcia uczą współpracy, przydzielania ról oraz rozwijają myślenie analityczne. Dzieci dostrzegają efekty swojej pracy, odkrywają mechanizmy i doceniają znaczenie każdego elementu robota, a przy tym świetnie się bawią, zdobywając umiejętności przydatne w przyszłości.
website build © 2024 www.honestmedia.pl